Blindfriendly Pondelok 21. 8. 2017 | Meniny má Jana Facebook Twitter Flickr YouTube          ExtranetExtranet          Mapa stránokMapa stránok          VytlačiťVytlačiť          EnglishEnglish
 
 

KONTAKTY

Sabinovská 16
P.O. Box 106
820 05 Bratislava 25
IČO: 36063606

Úradné hodiny
Ústredňa:

Telefón:  02/4826 4111
Fax:        02/4826 4386
E-mail: podatelna@region-bsk.sk

Centrum pre rodiny v kríze
Kancelária prvého kontaktu

ODBER NOVINIEK

Zadajte e-mailovú adresu, na ktorú sa budú zasielať novinky.
osobných údajov

PÔSOBNOSŤ

Pôsobnosť Odboru dopravy v oblasti cestnej dopravy a dráh vyplývajú zo zákona č. 168/1996 o cestnej doprave v znení neskorších doplnkov a v oblasti pozemných komunikácií zo zákona č. 135/1961 o pozemných komunikáciách v znení neskorších doplnkov.
   

Doprava


 
 1 2 3 4 Ďalší Ďalší

 

https://www.slovaklines.sk/region-a-mesto/cestovne-poriadky.html

 Od 1. júla 2015 môžu cestujúci vziať so sebou do prímestského autobusu bicykel. Novinku možno využiť počas víkendu a sviatkov. Na prepravu bicyklov sú vyhradené nízkopodlažné spoje a v cestovných poriadkoch sú vyznačené piktogramom bicykla.

Rekonštrukcia ciest patrí aj v roku 2014 medzi priority Bratislavského kraja. Župa plánuje zrekonštruovať napríklad most v Zálesí, cesty v Rohožníku, Dunajskej Lužnej, Budmericiach, Hrubej Borši či v Záhorskej Vsi. Výška investícií však bude závisieť od zastupiteľstvom schváleného krajského rozpočtu.

 Cesta z Pezinka do Perneka, na ktorej Bratislavský kraj rekonštruoval tri havarijné úseky, je už plne prejazdná. Kolaudačné konanie je ukončené. Naďalej však bude platiť zákaz prejazdu nákladných vozidiel nad 7,5 tony. V tomto roku to bola najnákladnejšia investícia, podľa zmluvy sú náklady cca 2,3 mil. eur.

Cestujúci, využívajúci prímestské autobusy Slovak Lines v Bratislavskom kraji, majú od júla 2013 k dispozícii už vyše osemdesiat autobusov vybavených bezplatným pripojením na internet.

 Sieť TEN-T a projekt Filiálky boli najskôr odložené z programového obdobia 2007-2013 na obdobie 2014 až 2020. Chýbajú však aj v Strategickom pláne rozvoja dopravnej infraštruktúry SR do roku 2020, ktorý vypracovalo Ministerstvo dopravy a regionálneho rozvoja SR. Bratislavský kraj plánoval s výstavbou Filiálky ako s nosnou časťou integrovanej dopravy a pozastavenie výstavby brzdí aj rozvoj integrovanej dopravy v BSK. Ak sa projekt TEN-T 17 nezrealizuje, Bratislavu obíde a pôjde do Maďarska.

 Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR chcelo zrušiť železničnú dráhu Plavecké Podhradie – Plavecký Mikuláš. Do prenájmu ju ponúklo Bratislavskému kraju, ktorý ju má prevádzkovať. BSK zásadne nesúhlasí s jej zrušením, chce ju zachovať a využívať aj na rozvoj cestovného ruchu. So zachovaním trate počíta aj nový územný plán kraja.

Bratislavská župa vyčlenila zo svojho rozpočtu jeden milión eur ako dotáciu na opravu zničených ciest v hlavnom meste. Zmenu rozpočtu BSK odsúhlasili krajskí poslanci na dnešnom zasadaní zastupiteľstva. Dotácia pôjde z bežných výdavkov určených na investičné činnosti.

Dotáciu Bratislavského kraja na údržbu a opravu ciest v Bratislave musia schváliť ešte poslanci na piatkovom zastupiteľstve.

 V Bratislave sa dozajtra koná 9. ročník medzinárodnej konferencie Fórum koľajovej dopravy. Akciu pripravila spoločnosť PSKD – Prevádzka a stavby koľajovej dopravy spoločne so Železnicami Slovenskej republiky a spoločnosťou Reming Consult a.s.

Na pôde Úradu Bratislavského kraja sa dnes konalo prvé stretnutie odbornej skupiny, ktoré má riešiť problematiku kvality ciest na území hlavného mesta.

 Aj v roku 2013 opraví Bratislavská župa viaceré cesty a mosty, ktoré má vo svojej správe.

 Cestujúci v Bratislavskom kraji môžu využívať viac autobusových spojov, linky sú posilnené najmä na Záhorí. Celkovo si BSK ako objednávateľ dopravných výkonov uplatnil u dopravcu Slovak Lines, a.s. 12 175 000 km z cestovných poriadkov 2012/2013, čo je o 272 tisíc km viacej, ako v cestovných poriadkoch 2011/2012.

Po ceste z Rohožníka vyvezú dva milióny ton tovaru ročne. Ak by nebola zrekonštruovaná, ohrozilo by to konkurencieschopnosť veľkých zamestnávateľov regiónu.


 
 1 2 3 4 Ďalší Ďalší